Aangezien dit mijn eerste stukje is voor D66+GroenLinks zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is Bert Vrieling, 52 jaar, geboren in het Drentse Roden en ik ben getrouwd met Arendien. We hebben een dochter, Sanne van 18 en een zoon, Jesper van 8. Wij wonen in Grubbenvorst. Als nummer 8 op de lijst van onze partij, ben ik de afgelopen maanden actief geweest, en nog
steeds actief, bij D66+GroenLinks. De plusfractieleden van D66+GroenLinks hebben het proces van de coalitievorming op de voet gevolgd. Waar nodig de coalitieonderhandelaars en fractieleden van D66+GroenLinks ondersteund en van adviezen en
commentaar voorzien, kritisch en constructief. Uiteindelijk en na uitgebreid beraad was het de fractie die de beslissing nam om de coalitie te vormen met PVDA, Essentie en CDA. Het akkoord en de brede coalitie met 21 van de 27 zetels in de gemeenteraad geven Horst aan de Maas zo’n boost in de richting van duurzaamheid, innovatie, verbindend, sociaal, sportief en en en… En nog zoveel meer. Maar we hebben ook grote uitdagingen op het gebied van (jeugd)zorg, arbeidsmigratie, handhaving, IV en onderwijs. En eerlijk is eerlijk: als coalitiepartner hebben we ook water bij de wijn moeten doen. Met veel pijn hebben we moeten instemmen met een nieuw zwembad. Dat er geen gebruikers van De Berkel
erop achteruit mogen gaan en dat het nieuwe bad duurzaam moet zijn is een pleister op de wonde. Het volledige akkoord kunt u lezen op de website van de gemeente. We gaan ervoor. Zoals in de vorige raadsperiode zitten wij iedere eerste zaterdag van
de maand in de bibliotheek van Horst, van 11.00 tot 12.00 uur.

Bert Vrieling,
D66+GroenLinks Horst aan de Maas