Door: Ton Wismans
Tijdens de afgelopen Provinciale verkiezingen is GroenLinks in onze gemeente zo’n beetje verdubbeld als je kijkt naar het aantal stemmers. D66 is heel mooi in onze gemeente stabiel gebleven.

Natuurlijk is het bijzonder dat onze Marlou Jenneskens namens D66 in de Provinciale Staten haar plek mag innemen. Fantastisch en Marlou heel veel succes!

Bij de Waterschapsverkiezing heeft Water Natuurlijk goed gepresteerd. Volgende keer de belangen voor een schoon, veilig en gezond water in combinatie van de versterking van de natuur nog beter uitdragen. Iedereen heel erg bedankt voor je stem voor ‘duurzaam vooruit’!

Wat bijzonder goed dat ook een collegapartij vindt, dat Horst aan de Maas een toeristische parel dient te zijn. Yes! Goed voor de lokale economie en onze omgeving heeft meerwaarde. Waarvoor komen de toeristen? Je kunt er vast een aantal opnoemen: fietsen over de Groengroep Landschapsroute, bijzondere vergezichten langs de Maas, de Peel, gezellige evenementen, Pieterpad, natuur van het Schuitwater of de Swolgenderheide, leuke B&B, het lekkere eten, etc.

Wat zal een toerist tegenhouden om hier gebieden te bezoeken: de blokkendozen, de monotone kassen, saaie akkers met plastic, stank &stof van alweer een varkensstal of kippenbedrijf, gezondheidsrisico, etc.

Naar mijn mening is het daarom belangrijk om te werken aan het versterken van ons woon en leefklimaat en dat men inderdaad in 2025 zal zeggen dat we de gezondste regio zijn. Ik heb er vertrouwen in dat dan de toeristen graag willen komen.