Over D66-GroenLinks

D66-GroenLinks Horst aan de Maas is een lokaal samenwerkingsverband tussen D66 en GroenLinks. De landelijke partijen D66 en GroenLinks houden zich aan de landelijke regels over openbaarheid van partijfinanciering. D66-GroenLinks Horst aan de Maas ontvangt géén andere giften van derden, noch in cash noch in natura. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het bestuur.

Raadsperiode 2018-2022
Op 5 september 2017 besloten de leden van D66 en GroenLinks om onder de naam “D66-GroenLinks” gezamenlijk mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Het ledenaantal van beide partijen groeit al jaren in Horst aan de Maas. Met de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 boekte D66-GroenLinks de grootste winst en behaalde een verdubbeling: van twee naar vier zetels. Gezamenlijk willen D66 en GroenLinks het beleid van de coalitie van CDA, PvdA en Essentie om te kunnen buigen. Jim Weijs, Jos Gubbels, Eveline Baas en Inez Arts vormden in maart 2018 de fractie. In 2019 sloot oud SP raadslid Thijs Lenssen ook aan waardoor de fractie 5 raadsleden kreeg. Inez Arts besloot in september 2019 te stoppen in verband met persoonlijke omstandigheden. Maarten Voesten uit Horst is vanaf dat moment het nieuwe raadslid waarna hij met Eveline de rol van fractievoorzitterschap combineerde. Vanaf 2020 nam Maarten het hele fractievoorzitterschap voor zijn rekening. In 2022 wordt hij verkozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen.

hallo

Raadsperiode 2014 – 2018
Tijdens de verkiezingen in 2014 is D66 stabiel gebleven en leverden wij twee raadsleden in de gemeenteraad in Horst aan de Maas: Henk Kemperman en Jos Gubbels zaten in de raad. Henk was fractievoorzitter van 2014 tot en met 2016. In verband met zijn drukke werkzaamheden stapt hij daarna uit de raad. Jos Gubbels nam het fractievoorzitter over. Jim Weijs nam de plaats van Henk Kemperman in. Met 18 jaar was hij een van de jongste raadsleden die Horst aan de Maas heeft gehad.

Raadsperiode 2010 – 2014
In 2010 is D66 als nieuwe partij in het politieke landschap van de gemeente Horst aan de Maas verschenen. Tijdens de verkiezingen in 2010 heeft de partij twee zetels weten te bemachtigen in de gemeenteraad. Van 2009 tot 2014 zat D66 als oppositiepartij in de gemeenteraad. Henk Kemperman was fractievoorzitter.

historie