Al gezien? De posters van “Behoud de Parel” en “De Berkel mot blîeve”? Vóór gezondheid: minder dieren, minder mest en tégen kapitaalsvernietiging door een nieuw zwembad te bouwen. Hun advies: stem op D66+GroenLinks. Wij hopen dat u dit advies volgt. Wij zijn tegen uitbreiding van de Klevar in Sevenum en tegen legalisatie van een stinkende mestverwerker bij Ashorst. Wij willen ons groene landschap behouden en versterken.

Als we regels afspreken, dan moeten die gehandhaafd worden. Er zijn vele voorbeelden te noemen dat dit niet gebeurt en CDA, Essentie en PvdA de kop in het zand staken. Een voorstel
van D66 om meer mensen om te handhaven werd afgeschoten. Over een week weten we de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen. D66+GroenLinks wil naar minimaal vier zetels, zodat we echt iets kunnen veranderen in onze gemeente. Want nu dit college van CDA, Essentie en PvdA bijna zijn achtste verjaardag viert, is het tijd voor iets nieuws: groenbeleid, duurzaamheid op alle vlakken en gezondheid eerst.

Wij willen bouwen naar behoefte en zorgen dat iedereen hier kan blijven wonen. De scheve balans tussen koop en huur (80/20) moet veranderen: meer (sociale) huurwoningen en vooral ook inzetten op tijdelijke woonconcepten en kamerhuur Als echte groene partij vinden wij natuur en groen in Horst aan de Maas écht belangrijk. Dat roepen we niet alleen, maar zo stemden we ook de afgelopen jaren. Ook de komende jaren zullen wij ons inzetten om het landschap van Horst aan de Maas zo mooi mogelijk te houden en waar mogelijk te verbeteren.

D66+GroenLinks
Jim Weijs